dinsdag 8 september 2015

Lucas 10 - De aftrap

You can also read this blog in English: hermanelsenbroek-english.blogspot.com

De eerste week van de Lucas 10 training zit er al weer op. Het is onvoorstelbaar hoeveel erg gebeurd is de afgelopen week. In deze update zal ik daar iets over vertellen en je ook meenemen in wat er met mij gebeurt.

Afgelopen maandag was de officiële start van de Lucas 10 training. Meteen op de eerste dag heb ik iemand mee de straat opgenomen en hebben we voor mensen gebeden en het goede nieuws verteld. Het was enorm genieten om deze man stappen te zien zetten die hij nog niet eerder had genomen.

Globale dagindeling
Elke dag beginnen mijn groep en ik in gesprek met God en delen we allemaal iets om elkaar op te bouwen. Dit doen we naar het voorbeeld van 1 Kor. 14:26.

''Wanneer u samenkomt draagt iedereen wel iets bij: een lied, een onderwijzing, een openbaring, een uiting in klanktaal of de uitleg daarvan. Laat alles tot opbouw van de gemeente zijn.''

Vervolgens is er onderwijs dat we volgen waarna we in de middag met zijn allen de straat opgaan om mensen het goede nieuws te vertellen, voor ze te bidden en zieken te genezen. De avonden zijn gewoonlijk vrij en zijn bedoeld om in elkaar te investeren.

Onderwijs tijdens het traininsweekend

Trainingsweekend
Het afgelopen weekend waren we hier met zo'n 80 mensen voor een trainingsweekend. Het was geweldig! Net als in de week voorafgaand aan het weekend werden ook nu veel mensen bevrijd van demonen en pijn, ontvingen mensen genezing, werden ogen geopend voor het evangelie en baden veel van hen voor het eerst voor iemand die genas. Zelf had ik het voorrecht om zowel op vrijdag als zaterdag iemand te helpen mensen aan te spreken, ze te vertellen over Jezus en te bidden voor zieken.
Het meisje op de foto had bijvoorbeeld al meer dan een half jaar problemen met haar knieën, maar Jezus genas haar door het gebed van zijn volgelingen.


Dit weekend was zeker een van de krachtigste die we hier hebben gezien. Voor een korte impressie van het weekend zie de volgende video:


De liefde
De afgelopen week zijn er meer dan 20 mensen gedoopt en nog meer werden er gedoopt met de Heilige Geest. Ontzettend gaaf is ook dat drie mensen die we op straat ontmoetten zich bekeerden, zich lieten dopen en de Heilige Geest ontvingen, halleluja! Één van hen leeft nu bij ons en ging in korte tijd van dief, naar dakloze, naar zoon van de levende God. Wat hem vooral raakte toen hij voor het eerst bij ons kwam: de liefde voor elkaar!
We zien hier genezingen, bevrijding en mensen die nieuw leven ontvangen, maar de grootste getuigenis is de liefde! En de bron van onze liefde is dat God ons eerst liefheeft!

God spreekt
Ook voor mij persoonlijk is dit een groot getuigenis van God. Ik heb echt een hechte en liefdevolle familie om me heen hier. De liefde die ik in hen zie en ervaar en de levens die voorgoed worden vernieuwd door God bouwen mijn geloof erg op. Het is heerlijk om deel te zijn van het lichaam van Christus.
Naast dat zowel iemand in Noorwegen en ook hier iemand erg bemoedigende woorden over me uitsprak over het werk dat God in mij doet, en ik sowieso dagelijks wordt bemoedigd, sprak God ook héél concreet tot me. Vorige week zaterdagavond had ik 's nachts met God gesproken, mijn hart gelucht en verteld dat ik erg graag zijn stem weer wil horen. De volgende dag kwam er iemand naar me toe die een beeld voor me had dat precies klopte met waar ik over had gesproken met God. Ook in bijna exact dezelfde bewoording zoals ik persoonlijk tegen God had gesproken, wat een bevestiging!
Zoals je in mijn vorige update misschien wel hebt gelezen schreef ik dat ik een nieuwe schepping ben in Jezus. Twee weken geleden werd ik namelijk in een gesprek geconfronteerd met fouten uit mijn verleden, waaronder ook nog vrij recente misstappen die ik heb gemaakt. Ik heb gelukkig ontdekt dat ik écht een nieuw mens ben, schoongewassen en vernieuwd door God. Daarom vond ik het belangrijk dat te delen. Dit kwam terug in het beeld en de woorden die over me werden uitgesproken, ze eindigden met: ''Wat er ook in het verleden gebeurt is... Jij bent een nieuw mens.''
Zo heerlijk dat God zo concreet spreekt en weet wat er in me omgaat!

De Pioneer School
De levensveranderende en uitdagende lessen, waarbij ik geholpen heb met ondertitelen, zijn inmiddels allemaal te bekijken met Nederlandse ondertiteling.
Je kan ze vinden op youtube.com/playlist?list=PLyHrrZfrCCI9vBYmpUIONPTeQSp_vMdZY.
Het is ook mogelijk elke week een les via de e-mail ontvangen via delaatstereformatie.nl/the-pioneer-school.

Zojuist de laatste ondertiteling afgemaakt.
Plannen
Deze week zijn we nog twee dagen in Aalborg waarna we op donderdag vertrekken naar... Nederland! We geven een trainingsweekend in Apeldoorn. Zo'n 200-300 mensen hebben zich al opgegeven voor een weekend waarin veel levensveranderd zullen worden door de God die leven geeft. Voor meer informatie zie: thelastreformation.com/event/kickstart-seminar-apeldoorn-netherland-with-torben-sondergaard/.

Om op de hoogte te blijven van wat God hier zoal doet, houd onze Facebook pagina in de gaten: facebook.com/TheLastReformation?fref=ts.

Herman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten